Shih Tzu's wandelen graag

Sommige mensen zeggen dat Shih Tzu’s niet graag lang wandelen, maar ik ben daar toch wel een uitzondering op. Wanneer het mooi weer is maakt mama een wandeling met me van wel 6km lang. Toch al behoorlijk wat he voor zo’n kleine hond als ik.

Het leuke aan de lange wandelingen is dat er een pad is waar ik mag lopen zonder leiband. Ik luister nog niet zo goed, dus ze houden altijd snoepjes bij om me te lokken. Om de tien meter moet ik bij hen komen voor een snoepje. Dit vind ik super leuk. Mama zegt dat dit belangrijk is. Er rijden af en toe fietsers langs dat pad en ze zou niet graag hebben dat ik een val veroorzaak door naar zo’n fietser te lopen.

Het is een wandelpad tussen de bomen en ik ben dol op de geur van die aarde en rottende bladeren. Ik snuffel er op los en loop van hier naar daar. Al die geuren zorgen er voor dat ik compleet opgewonden geraak. Daarenboven zijn er altijd kinderen mee en die roepen constant op me. Ik weet niet naar wie eerst lopen.

Naar het einde van de wandeling toe ben ik toch wel behoorlijk moe. Ik ga dan af en toe plat op mijn buik liggen om af te koelen. Ik ben niet de enige die moe is hoor, de andere kinderen zijn ook best moe. We hebben zelfs al eens iemand moet opbellen om ons te komen halen. Ze moe waren we.

Na een wandeling in het bos heb ik altijd een bad nodig. Dat is jammer, want ik ga niet graag in bad. Maar mama staat er op, dus dat moet dan maar. Ik kijk al uit naar de zomer, zodat we nog veel vaker lange wandelingen kunnen doen.

Reacties