Mijn eerste bezoekje aan de dierenarts

Shih Tzu Olaf

Mijn baasje besloot dat het heel belangrijk was mij voor te stellen aan de dierenarts. Dat is de man die vanaf nu voor mij gaat zorgen wanneer ik ziek ben. Ik moest niet alleen gaan, baasje ging mee en het hondje van de buren ook.

Mijn baasje was een beetje bang dat Mira, de White Terriër van de buren, bang ging zijn van de dierenarts. Mira is soms bang van mannen. Daarom moest ik als eerste onderzocht worden. Ik, als kleine pup, moest het voorbeeld geven. Mijn baasje heeft nogal vertrouwen in mij he.
Het was wel een beetje raar. Ik moest op een grote ijzeren tafel gaan staan. Ik wou meteen gaan liggen, want het was zo lekker koel. De dokter vond mij wel een leuke kerel. Hij aaide en knuffelde me. Op die manier voelde hij aan mijn ganse lichaam. Daarna hield hij een rond schijfje tegen mijn hartje. Zo kan hij horen of mijn hartje goed is.

Hij keek ook naar mijn tandjes, neusje, ogen en oren. Dat laatste bleek niet zo goed te zijn. Hij vertelde aan mijn baasje dat ik een oorontsteking heb en tien dagen zalf in mijn oren moet krijgen. Daarna moet ik terug op controle komen. Baasje moet goed controleren of het rood verdwijnt. Na drie dagen moet het weg zijn, maar de zalf moet ik wel tien dagen krijgen.

Ik kreeg ook iets op mijn vacht. Hij duwde een klein flesje leeg aan mijn hals. Dat was tegen de vlooien en teken. Ik mag nu twee dagen niet in bad. Joepie! Ik ga toch niet graag in bad. De volgende keer krijg ik een pilletje tegen vlooien en teken. Ik vraag me af of zo'n pilletje lekker is.

Ik mocht ook eens op de weegschaal staan. Ik weeg nu 2,6 kg, flinke jongen he. Ik ben benieuw hoe groot ik ga worden. Volgens mama wordt een Shih Tzu ongeveer 26 cm groot en zal ik later ongeveer 6 kg wegen. Is dat veel 6kg? Zal ik nog altijd op de schoot mogen wanneer ik zo groot ben? Ik denk het wel, mijn zusje is veel groter en die mag ook nog op de schoot.

Daarna was het Mira haar beurt. Ze was heel flink en liet zich zonder grommen onderzoeken door de dierenarts. Mira is reeds negen jaar en is mijn buurvriendinnetje. Volgens de dierenarts gaat alles goed met haar, haar hartje klopt goed en haar tandjes zijn ook nog goed. De buren zullen heel blij zijn.

Mijn baasje moest nog even weten wanneer ik niet bij Mira mag. Mira is niet gesteriliseerd en mij wil ze niet castreren. Ik weet niet wat dat betekent en waarom ik soms niet met Mira mag spelen, maar mijn baasje weet het wel. Twee keer per jaar een maand, dat is best wel lang he.

Na het bezoekje aan de dierenarts mocht ik met Mira spelen in de tuin van de buren. Mira speelt niet zo graag, ze loopt liever gewoon rond. Ik wil spelen of bij mijn baasje slapen. Gelukkig wilden mijn zusje en haar vriendinnetje met me spelen.

Shih Tzu Olaf

 

Reacties